Blog

Rug- en nekklachten op het werk? Leg je smartphone of tablet aan de kant

rugklachten werk

Heb je na een lange werkdag vaak last van rug- en nekklachten? Dan is de kans groot dat je veel op een smartphone of tablet moet werken. Onderzoek toonde namelijk aan dat er mogelijk een verband is tussen beide. Gelukkig hebben wij enkele tips achter de hand om erger te voorkomen.

Lees meer “Rug- en nekklachten op het werk? Leg je smartphone of tablet aan de kant”

Het belang van employer branding in de war for talent

employer branding

Nieuwe kandidaat-werknemers worden steeds mondiger en eisen meer van hun werkgever. Daar komt bij dat de arbeidsmarkt minder transparant wordt én de strijd om talent weer volop woedt. Wil je als bedrijf alsnog de beste werknemers aantrekken, dan is employer branding onontbeerlijk.

Lees meer “Het belang van employer branding in de war for talent”

Blijven rechtstaan en andere praktische tips om effectief te vergaderen

effectief vergaderen tips

Voel je je na een lange vergadering soms leeggezogen? Daar hebben de omstandigheden van die vergadering misschien wel iets mee te maken. Zonde, want met wat frisse lucht of een gezonde snack ben je ongetwijfeld een stuk productiever. Ontdek ook onze andere tips om effectiever te vergaderen!

Lees meer “Blijven rechtstaan en andere praktische tips om effectief te vergaderen”

Het klassieke rekruteringsproces: dit zouden HR-experts anders doen

rekruteringsproces

Een nieuwe werknemer aanwerven is een intensief en tijdrovend proces; er zitten soms weken tussen het eerste gesprek en de eerste werkdag. Maar wat als dat klassieke rekruteringsproces nu eens een stuk efficiënter zou verlopen? De HR-medewerkers van Forbes delen wat zij graag anders willen zien.

Lees meer “Het klassieke rekruteringsproces: dit zouden HR-experts anders doen”

Een dag in de voetsporen van een customer service manager

customer service manager

Ben je benieuwd of jij het geschikte profiel hebt voor een job als customer service manager? We schetsen een beeld van de mogelijke taken en de cruciale vaardigheden die daarbij komen kijken, zodat jij al dan niet je motivatiebrief en cv kunt beginnen te schrijven.

Lees meer “Een dag in de voetsporen van een customer service manager”

Slechtnieuwsgesprek met collega’s of klanten: zo pak je het aan

Moet je een collega meedelen dat hij die langverwachte promotie of opleiding toch niet krijgt? Of weet je niet goed hoe je die ene klant moet vertellen dat je een cruciale fout hebt gemaakt? Maak je geen zorgen: dit stappenplan helpt je door de moeilijkste slechtnieuwsgesprekken heen.

Lees meer “Slechtnieuwsgesprek met collega’s of klanten: zo pak je het aan”

Weinig ervaring? Je cv hoeft er niet onder te lijden

cv ervaring

Ben je net afgestudeerd of sta je op het punt je voor het eerst op de arbeidsmarkt te begeven? Dan is de kans groot dat je nog geen relevante ervaring op je cv kunt zetten. Toch hoef je niet bang te zijn dat je daarop wordt afgerekend – als je onze tips naleeft tenminste. Wij leggen je graag uit hoe je dat gat op je cv het best opvult of compenseert.

Lees meer “Weinig ervaring? Je cv hoeft er niet onder te lijden”

Hoe omgaan met seksuele intimidatie op de werkvloer?

seksuele intimidatie werk

Als werkgever vind je het welzijn van je team natuurlijk het allerbelangrijkste. Seksuele intimidatie is dan ook iets wat je koste wat het kost wil vermijden op de werkvloer. Maar hoe pak je seksuele intimidatie het best aan, of beter nog: hoe vermijd je dat het ooit zover komt? Dit artikel biedt je een houvast.

Lees meer “Hoe omgaan met seksuele intimidatie op de werkvloer?”